14 Kwi 2014

big.

źródło: http://kosciol.wiara.pl/doc/1619887.Jezus-obok-proszku

Świat reklamy już od dawna korzysta z motywów religijnych. Z reguły aby wywołać choćby malutki skandalik, żeby zapuścić w sieci choćby malutkiego virala.

Jeszcze wczoraj kościoły chrześcijańskie z reklamy, marketingu czy promocji wiary właściwie nie korzystały. No, może poza amerykańskimi kaznodziejami. Teraz to się zmienia. Choć czasami przybiera kurioznalne formy. Jak choćy kampania promocyjna Kościoła anglikańskiego: „Piercing. Jezus zrobił to już 2000 lat temu”. Billboardami z tym hasłem i wizerunkiem Chrystusa na krzyżu anglikanie chcieli dotrzeć do młodzieży.

Dlaczego teraz kościoły chrześciańskie, w tym i katolicki, coraz częściej sięgają po promocję i reklamę? Bo mamy do czynienia z kryzysem wiary.

W innym, materialnym kryzysie, żyją ostatnio nasi przedsiębiorcy. – Jest kryzys- mówią. – Dlatego nie ma sensu się reklamować.

Tego nie rozumiem, bo właśnie w czasach kryzysu trzeba się reklamować i promować. Leki obowiązkowo bierzemy przecież wtedy kiedy jesteśmy chorzy a nie zdrowi. Zdrowi też je biorą. Zapobiegawczo. Żeby nie być chorymi:)

Ale. Czy my właściwie zyjemy w czasach jakiegoś kryzysu? Chyba jednak nie.
Jestem tego samego zdania co guru współczesnego marketingu Philip Kotler. Że żyjemy w czasach chaosu i turbulencji. Że niezmienne są tylko zmiany. Że to co nazywamy „kryzysem” jest po prostu normalnym stanem gospodarki, która przestała się rozwijać według znanych nam wzorców.

Ale jeżeli już wierzycie, że żyjecie jednak w czasach „kryzysu”, to warto pamiętać, że „kryzys” dla jednych jest „kryzysem” dla innych wyzwaniem i szansą. Kiedy wy tracicie, bo Wasi klienci o Was zapomnieli, inni wykorzystują szansę. Promują się i płyną na „fali turbulencji”.

Bo tak już jest, że bilans zawsze wychodzi na zero. Kiedy jeden traci, drugi zyskuje.

2 komentarze »

  1. Taaak. Zmiany są jak fale na oceanie życia :-). Wszak już przed wiekami grecki filozof, Heraklit z Efezu (540 p.n.e.- 480 p.n.e.) powiedział: „Wszystko płynie i nic nie pozostaje takie samo”.

    Komentarz by vox2014 — 14 kwietnia 2014 @ 13:11

  2. Bardzo sensownie skonstruowany artykuł. Pozdrawiam!

    Komentarz by www.hallusforte.pl — 19 sierpnia 2015 @ 08:57

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Media,Marketing,Reklama.+ Ciut polityki. O tym piszę. Igor Hrywna.

Powered by WordPress
Designed by Edytor Sp z o.o.