30 Cze 2014

Wybór towaru w hipermarkecie jest dzisiaj ważniejszy niż jakieś wybory polityczne. Tak po prostu jest. Jesteśmy teraz świadkami fascynującego procesu. Obywatela i myślenie obywatelskie zastępuje konsument. I nawet afera podsłuchowa tego nie zmieni. Bo to wyjątek potwierdzający regułę. I podniecający głównie polityków i dziennikarzy, a nie zwykłych obywateli.

No tak. Ale ilu w Polsce mamy jeszcze tych obywateli? Bo jednak większość mieszkańców RP to dzisiaj chyba jednak konsumenci.
To oni stali się jądrem nowego społeczeństwa. A jak celnie zauważył Benjamin Barber w swojej książce „Skonsumowani” obywatel troszczy się o dobro wspólne, konsument dba głównie o własną korzyść. O to, żeby kupić taniej, złapać okazję, skorzystać z promocji. To są właśnie wybory konsumenta. Ale nie do końca. Konsumentom brak jest wiary, że mogą coś zmienić w Warszawie. Ale chcą mieć wpływ na to co się dzieje w ich najbliższym otoczeniu. Stan chodnika przed budynkiem jest równie wążny dla mieszkającego tam obywatela jaki i konsumenta.

Media konsekwentnie za konsumentem podążają. To logiczne, że chcą być tam, gdzie ich czytelnik. Ale dzisiejszy konsument ma coraz większy problem. Tym problemem jest wybór. Jaki wybrać hipermarket, a w nim jakie towary? A jest ich przecież coraz więcej. Podobnie jest z natłokiem informacji w internecie. Ta mnogość jest jednak największą szansą dla poważnych mediów obywatelskich, takich jak ten tygodnik. Bo to takie media stają się dzisiaj przewodnikiem dla tych, którzy chcą, by ktoś z autorytetem powiedział im, co jest dla nich ważne.

Jak będzie jutro pogoda jest dzisiaj ważniejszą informacją niż to, czy Tusk jutro kogoś tam odwoła czy nie odwoła. Jest to ważna informacja, bo odnosi się do nas. A to, czy ktoś jest czy nie jest ministrem, ma równie mizerny wpływ na nasze życie jak kolor majtek najbardziej nawet znanej i lubianej gwiazdy.

2 komentarze »

  1. Fajne:)

    Komentarz by ja — 30 czerwca 2014 @ 16:28

  2. Witam serdecznie, przejrzałem tą stronę i mogę powiedzieć iż jest git.

    Komentarz by szybkieczytanie.com.pl — 25 stycznia 2015 @ 04:06

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Media,Marketing,Reklama.+ Ciut polityki. O tym piszę. Igor Hrywna.

Powered by WordPress
Designed by Edytor Sp z o.o.